Tasha Manshahar - Put The Blame On Me

::Miss Quratu::
D'Owner!

hello you guys . thanks for visiting my blog . this is my story . not a copy one . all mines okay . i'm a story teller .



stories Quratu' Aini friends links stuff

Assalamualaikum . Welcome to my wonderland. Quratu Aini copyright .


leave your chat here !




My Twitter !



Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Quratu' Aini
Others:   


SEKOLAH baru !

betol la cakap cikgu aku kat sekolah lama . luar bandar dengan bandar jauh berbeza,kita perlu siap kn diri dari segi fizikal dan mental. aku dahh terbiase dengan suasana kampung aku. kalau kat kampung, aku boleh buat ape saje yg aku suka. aku nak pakai bju ape pegi sekolah , nak pegi mana pon xde spe kesahh. tpi, bile aku dduk sini, semua nya buat aku tension giler! dahh la dri kecik aku dijaga nenek aku, bila tiba-II parent aku jaga, perghh! mcm bayi dia jge aku, semua nye ta boley. nak kuar umah pon xboleh. kalau nk kluar kne update ngn mama aku stiap mse, stiap 5 minit kne call dia, spe tahan wehh coz dia ckp ni bandar, rmi penculik, tkot kne rogol la ape lha. dah tu, bila kat skola, aku terpaksa masuk kls budak-II pandai. kls 4 ARIF. kls first uhh. aku xnak la. kat sekolah lame pon aku MINTAK trun kelas.aku xske kalau asyik kne bljar je, aku bkn baik pon kat skola lama, hari2 fly kls dok kt kls lain, pstu lepak, bljr pon kalau aku minat cikgu tuhh. tapi sekarang sume dahhh lain, pegi sekolah mama aku hantar smpi dpan gate sekolah,. sebelum ni  aku jalan kaki sorang-II je pegi sekolah.  pstu, every day kne dtang awal pegi sekolah sbb prhimpunan pukol 7:10 tuh. sblum ni aku sllu pegi sekolah pon kol 7:20. traffic jam lgi. ehh, kat kampung xde jam pon lha ! then, aku kena sekolah setiap hri sbtu. yg ni mmg aku liat sikit nk pegi sbb aku dahh biase kn diri aku study dri hri isnin until jumaat sahaje. sbtu ahad xboleh pegang buku. pastu, bab pemakaian, kne lahh yg ttup aurat, lengan pnjang, tdung sekolah, xboleh brfesyen, stiap msa dengan kasut, keronsang pon xboleh pki. huh ! macam-II la sekolah bru ni. seblum ni aku dahh biase brfesyen ngn geng aku. mcm-II fesyen kite org cuba. bab baju pulak, aku mana ade baju lengan panjang ! xde dlm senarai bju aku ponn. tdung sekolah aku pki klo aku pki bju sekolah je, time PJ mmg tak kn la. cm tu la jugak ngn kasut. aku xske brkasut sama sekali dan aku ngaku,  aku ialah budak yg SOCIAL okee..? bkn bdk yg ikot peraturan nihh smua.. cbe tgok AMALINA pelajr cemrlang negara tuh. dia pon social tp time bljar, dia bljar gak. aku lebih kurg cm dia la. tpi aku xde la genius cm dia...tpi cikgu bru aku sdar kn aku bahawa aku org islam. solat je xcukup kalau aku xikot perintah-NYA yg lain mcm ttup aurat. cikgu-II kt sini sume tdung labuh-II. baik-II belaka. aku akan cuba untuk berubah sedikit demi sedikit. terima kasihlah kt cikgu tuh. aku akan cuba lahh untuk berubah ke arah kebaikan. SEKIAN =_=


Thanks baca ye comel :)